Market Entry Strategies of Car Manufacturers in the Czech Republic
Les stratégies d'implantation des constructeurs automobiles en République tchèque
Résumé
The Czech Republic has become the most attractive territory for investments in the automotive industry in Central and Eastern Europe. The country is highly integrated into the global automotive value-chain, offering a qualified labour force, developed infrastructure and innovation capacities. Four major car manufacturers - Volkswagen, Toyota, PSA Peugeot Citroën and Hyundai - decided to invest in the Czech Republic. This case-study focuses on the different market entry strategies they developed to succeed in this challenging market. The students are asked to explain the location choices, market entry modes and strategic orientations chosen by the four investors and to elaborate their future perspectives in the Czech Republic.
La République tchèque est devenue le territoire le plus attractif d'Europe centrale et orientale en matière d'investissements dans l'industrie automobile. Le pays est fortement intégré dans la chaîne de valeur automobile mondiale, offrant une main-d'œuvre qualifiée, des infrastructures développées et des capacités d'innovation. Quatre grands constructeurs automobiles (Volkswagen, Toyota, PSA Peugeot Citroën et Hyundai) ont décidé d'investir en République tchèque.
Cette étude de cas porte sur les différentes stratégies d’implantation qu'ils ont développées pour réussir sur ce marché concurrentiel. Les apprenants sont invités à expliquer les choix de localisation, les modes d'entrée et les orientations stratégiques suivies par les quatre investisseurs ainsi qu’à envisager leurs perspectives d'avenir en République tchèque.