R. Thiétard, Méthodes de recherche en management, Dunod, 4 ème édition, pp.14-46

J. Allouche and I. Et-huault, « Les Ressources Humaines : au-delà des instruments, les institutions, J. Allouche, Encyclopédie des Ressources Humaines, 2003.

T. Ambler and S. Et-barrow, The employer brand, Journal of Brand Management, vol.4, issue.3, pp.185-206, 1996.
DOI : 10.1057/bm.1996.42

M. Avenier and M. Et-gavard-perret, « Inscrire son projet de recherche dans un cadre épistémologique, Méthodologie de la recherche en sciences de gestion, 2012.

K. B. Backhaus, An Exploration of Corporate Recruitment Descriptions on Monster.com, Journal of Business Communication, vol.41, issue.2, pp.2115-136, 2004.
DOI : 10.1177/0021943603259585

L. Baird and I. Et-meshoulam, Managing two fits of strategic human resource management, Academy of Management Review, vol.13, pp.1-116, 1988.

D. B. Balkin and L. R. Et-gomez-mejia, Toward a contingency theory of compensation strategy, Strategic Management Journal, vol.6, issue.2, pp.2169-182, 1987.
DOI : 10.1002/smj.4250080207

L. Bebchuk and J. Et-fried, Pay without Performance, The Unfulfilled Promise of Executive Compensation, 2004.

L. A. Berger and D. R. Berger, The Compensation Handbook, McGrawHill Education, 2015.

F. Berger-rémy and G. Michel, Comment la marque donne du sens au collaborateur : vers une vision elargie du capital-marque, Recherche et Applications en Marketing, pp.230-57, 2015.
DOI : 10.1177/0767370114565765

A. A. Berle and G. C. Et-means, From The Modern Corporation and Private Property, 1932.
DOI : 10.1017/CBO9780511817410.006

P. Berthon, M. Ewing, and L. L. Et-hah, Captivating company: dimensions of attractiveness in employer branding, International Journal of Advertising, vol.24, issue.2, pp.2151-172, 2005.
DOI : 10.1080/02650487.2005.11072912

P. Bourdieu, La Noblesse d'Etat, Grandes écoles et esprit de corps, Les Editions de Minuit, p.95, 1989.

A. Bryson, A. Pendleton, and K. Et-whitfield, The changing use of Contingent Pay at the Modern British Workplace, National Institute of Economic and Social Research, 2012.

A. J. Bush, C. A. Martin, and V. D. Bush, Sports Celebrity Influence on the Behavioral Intentions of Generation Y, Journal of Advertising Research, vol.44, issue.1, pp.1108-118, 2004.
DOI : 10.1017/S0021849904040206

P. Cahuc and B. Et-dormont, L'int??ressement en France : all??gement du co??t salarial ou incitation ?? l'effort ?, Economie et Statistiques, n° 257, pp.35-44, 1992.
DOI : 10.3406/estat.1992.5679

G. Caire, P. Glemain, and S. Et-nivoix, « Les banques coopératives françaises dans la crise : l'occasion d'un retour aux valeurs ?, th CIRIEC International Research Conference on Social Economy, pp.24-26, 2013.

A. Charbonnier-voirin, A. Laget, and A. Vignolles, L'influence des ??carts de perception de la marque employeur avant et apr??s le recrutement sur l'implication affective des salari??s et leur intention de quitter l'organisation, Revue de gestion des ressources humaines, vol.93, issue.3, pp.3-17, 2014.
DOI : 10.3917/grhu.093.0003

G. Charreaux and P. Et-desbrières, Gouvernance des entreprises : valeur partenariale contre valeur actionnariale, Finance Contrôle Stratégie, vol.1, pp.2-57, 1998.

R. T. Cober, D. J. Brown, and P. E. Levy, Form, content, and function: An evaluative methodology for corporate employment web sites, Human Resource Management, vol.18, issue.2-3, pp.201-218, 2004.
DOI : 10.1002/hrm.20015

N. Commeiras, « Partage des profits, rémunération extrinsèque et performance : une relation complexe et incertaine », Revue Sciences de Gestion, n°30, pp.107-156, 2001.

T. Coutrot, « L'intéressement : vers une nouvelle convention salariale ?, Travail et Emploi, vol.53, pp.22-39, 1992.

N. Delahaie, L'épargne salariale en France : quels enjeux pour les politiques de rémunération ?, Thèse de doctorat en Economie, 2009.

N. Delahaie and M. Et-diaye, « Comment les entreprises construisent-elles une politique de rémunération fondée sur l'épargne salariale ?, Congrès de l'AFSE, 2008.

J. E. Delery and D. H. Doty, MODES OF THEORIZING IN STRATEGIC HUMAN RESOURCE MANAGEMENT: TESTS OF UNIVERSALISTIC, CONTINGENCY, AND CONFIGURATIONS. PERFORMANCE PREDICTIONS., Academy of Management Journal, vol.39, issue.4, pp.4802-835, 1996.
DOI : 10.2307/256713

P. Desbrières, Participation financière, stock-options et rachat d'entreprise par les salariés, 1991.

P. Desbrières, « La participation financière des salariés et ses incidences sur la performance et l'organisation interne de l'entreprise, G. Charreaux, Le gouvernement des entreprises, pp.361-395, 1997.

P. Desbrières, « Stock-options et signalisation : le cas français, G. Charreaux, Le gouvernement des entreprises, pp.273-302, 1997.

P. J. Dimaggio and W. W. Powell, The iron-cage revisited: institutional isomorphism and collective rationality in organizational field, American Sociological Review, vol.48, pp.2147-160, 1983.

G. Donnadieu, Du salaire à la rétribution, Editions Liaisons, 1997.

R. W. Driver, J. D. Hatfield, and R. C. Et-huseman, A proposed method for analyzing employee benefit preferences: Conjoint measurement, Human Resource Management, vol.10, issue.1, pp.118-141, 1981.
DOI : 10.1002/hrm.3930200105

S. P. Eisner, Managing generation Y, IEEE Engineering Management Review, vol.39, issue.2, pp.4-15, 2005.
DOI : 10.1109/EMR.2011.5876168

V. Franca and M. Et-pahor, The strength of the employer brand: influences and implications for recruiting, Journal of Marketing and Management, vol.3, pp.178-122, 2012.

B. Gerhart, Compensation strategy and organizational performance, 2000.

B. Gerhart, Compensation in Organizations

B. A. Gerhart and S. L. Et-rynes, Compensation: theory, evidence and strategic implications, Thousand Oaks, 2003.

E. Ginglinger, « Stock-options ou actions gratuites : quels effets incitatifs pour les dirigeants », Option Finance, Hors-Série n°8, pp.13-18, 2005.

L. R. Gomez-mejia and D. B. Et-balkin, DETERMINANTS OF FACULTY PAY: AN AGENCY THEORY PERSPECTIVE., Academy of Management Journal, vol.35, issue.5, pp.5921-955, 1992.
DOI : 10.2307/256535

L. R. Gomez-mejia, P. Berrone, and M. Et-franco-santos, Compensation and organizational performance: theory, research and practice, 2014.

M. Granovetter, Getting a job: a study of contacts and careers, 1974.

P. E. Green and V. Et-srinivasan, Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook, Journal of Consumer Research, vol.5, issue.2, pp.2-103, 1978.
DOI : 10.1086/208721

P. E. Green and Y. Et-wind, New way to measure consumers' judgements, Harvard Business Review, vol.53, issue.4, pp.107-117, 1975.

B. J. Hall and K. J. Murphy, The trouble with stock options, Journal of Economic Perspectives, vol.17, pp.3-49, 2003.

T. H. Hammer and R. N. Et-stern, Employee Ownership: Implications for the Organizational Distribution of Power., Academy of Management Journal, vol.23, issue.1, pp.178-100, 1980.
DOI : 10.2307/255497

M. Hamouda, « Le bilan des stock-options en France de, 1997.

R. A. Haugen and L. W. Senbet, Resolving the Agency Problems of External Capital through Options, The Journal of Finance, vol.36, issue.3, pp.3629-647, 1981.
DOI : 10.1111/j.1540-6261.1981.tb00649.x

G. Hirigoyen and T. Et-poulain-rehm, « La politique de stock-options des entreprises familiales cotées : quelques résultats empiriques, Finance Contrôle Stratégie, vol.3, pp.1139-167, 2000.

A. B. Holm, E-recruitment: Towards an Ubiquitous Recruitment Process and Candidate Relationship Management, German Journal of Human Resource Management: Zeitschrift für Personalforschung, vol.26, issue.3, pp.3241-259, 2012.
DOI : 10.1177/239700221202600303

M. A. Huselid, THE IMPACT OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT PRACTICES ON TURNOVER, PRODUCTIVITY, AND CORPORATE FINANCIAL PERFORMANCE., Academy of Management Journal, vol.38, issue.3, pp.3635-672, 1995.
DOI : 10.2307/256741

M. C. Jensen and W. Meckling, Theory of the firm: managerial behavior, agency costs and ownership structure, Journal of Financial Economics, vol.3, pp.4305-360, 1976.

K. L. Keller, Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Journal of Marketing, vol.57, issue.1, pp.1-1, 1993.
DOI : 10.2307/1252054

P. Kienast, D. Maclachlan, L. Mcalister, and D. Et-sampson, EMPLOYING CONJOINT ANALYSIS IN MAKING COMPENSATION DECISIONS, Personnel Psychology, vol.5, issue.2, pp.2-301, 1983.
DOI : 10.1016/0022-2496(64)90015-X

C. King and D. Et-grace, Building and measuring employee???based brand equity, European Journal of Marketing, vol.44, issue.7/8, pp.938-971, 2010.
DOI : 10.1108/03090561011047472

K. J. Klein, Employee stock ownership and employee attitudes: A test of three models., Journal of Applied Psychology, vol.72, issue.2, pp.2319-332, 1987.
DOI : 10.1037/0021-9010.72.2.319

S. Knox and C. Et-freeman, Measuring and Managing Employer Brand Image in the Service Industry, Journal of Marketing Management, vol.22, issue.7-8, pp.695-716, 2006.
DOI : 10.1362/026725706778612103

K. Kraft and M. Et-urgakovic, Profit-Sharing: Supplement or Substitute?, 2005.

D. L. Kruse, Why Do Firms Adopt Profit-Sharing and Employee Ownership Plans?, British Journal of Industrial Relations, vol.9, issue.4, pp.4515-538, 1996.
DOI : 10.1111/j.1467-8543.1996.tb00488.x

P. Laroche and S. Et-point, Chronique??: la GRH dans tous ses ??tats??: ??tat des th??ses en GRH, Revue de gestion des ressources humaines, vol.80, issue.2, pp.65-80, 2011.
DOI : 10.3917/grhu.080.0065

L. H. Et-pyle and D. , Informational asymmetries, financial structure and financial intermediation, Journal of Finance, vol.32, pp.2371-387, 1977.

C. A. Lengnick-hall and M. L. Et-lengnick-hall, Strategic human resource management: a review of the literature and a proposed typology, Academy of Management Review, vol.13, pp.3454-470, 1988.

F. Lievens, Employer branding in the Belgian Army: The importance of instrumental and symbolic beliefs for potential applicants, actual applicants, and military employees, Human Resource Management, vol.110, issue.1, pp.151-69, 2007.
DOI : 10.1002/hrm.20145

F. Lievens and S. Et-highhouse, The relation of instrumental and symbolic attributes to a company's attractiveness as en employer, Personnel Psychology, vol.56, pp.175-102, 2003.

F. Lievens, G. Van-hoye, and F. Et-anseel, Organizational Identity and Employer Image: Towards a Unifying Framework, British Journal of Management, vol.89, issue.s1, pp.145-59, 2007.
DOI : 10.1111/j.1559-1816.1998.tb01728.x

R. J. Long, The Effects of Employee Ownership on Organizational Identification, Employee Job Attitudes, and Organizational Performance: A Tentative Framework and Empirical Findings, Human Relations, vol.16, issue.2, pp.129-177, 1978.
DOI : 10.1086/222820

R. J. Long, The Relative Effects of Share Ownership vs. Control on Job Attitudes in an Employee-Owned Company, Human Relations, vol.9, issue.2, pp.9753-763, 1978.
DOI : 10.1177/001872674800100408

S. Mabile, « Intéressement et salaires : complémentarité ou substitution ? », Economie et Statistique, pp.316-31745, 1998.

J. P. Macduffie, Human Resource Bundles and Manufacturing Performance: organisational logic and flexible production systems in the world auto industry, Industrial and Labour Relations Review, vol.48, pp.2197-220, 1995.

M. Magnan, P. Roussel, S. Saint-onge, and G. Et-trepo, « La rémunération des dirigeants d'entreprise : débats, enjeux et bilans, Les rémunérations : politiques et pratiques pour les années, 2000.

K. Mannheim, The problem of generations Essays on the sociology of knowledge, pp.276-322, 1952.

G. T. Milkovich, A strategic perspective on compensation management, Research in personnel and human resource management, pp.263-288, 1988.

R. T. Mowday, L. W. Porter, and R. M. Et-steers, Employee organization linkages: the psychology of commitment, absenteeism and turnover, 1982.

O. Reilly, C. A. Et-main, and B. G. , Economic and psychological perspectives on CEO compensation: a review and synthesis, Industrial and Corporate Change, vol.19, pp.3675-712, 2010.

P. Oyer and S. Et-schaffer, Why do some firms give stock options to all employees? An empirical examination of alternative theories, Working Paper, 2002.

E. Parry and S. Et-tyson, An analysis of the use and success of online recruitment methods in the UK, Human Resource Management Journal, vol.18, issue.2, pp.3-257, 2008.
DOI : 10.1177/014920639201800205

A. Pendleton, E. Poutsma, J. Van-ommeren, and C. Brewster, The incidence and determinants of employee share ownership and profit sharing in Europe, 2003.
DOI : 10.1016/S0885-3339(03)07008-X

. Pliskin, Advances in the Economic Analysis of Participation & Labor Managed Firms, pp.141-172

J. Pfeffer, Competitive Advantage Through People, California Management Review, vol.110, issue.2, 1994.
DOI : 10.2307/2232499

K. R. Popper, Objective knowledge Traduction française: La connaissance objective, 1972.

L. W. Porter, R. T. Mowday, R. M. Steers, and P. V. Et-boulian, Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians., Journal of Applied Psychology, vol.59, issue.5, pp.5603-609, 1974.
DOI : 10.1037/h0037335

T. Poulain-rehm, Contribution à la connaissance de la politique de stock-options des entreprises françaises cotées : approche quantitative et qualitative, Thèse de Doctorat, 2000.

E. Poutsma, J. R. Blasi, and D. L. Et-kruse, Employee share ownership and profit sharing in different institutional contexts, The International Journal of Human Resource Management, vol.14, issue.8, pp.8-1513, 2012.
DOI : 10.1080/09585192.2012.661994

P. Priyadarshi, Employer brand image as predictor of employee satisfaction, affective commitment and turnover, The Indian Journal of Industrial Relations, vol.46, pp.3510-522, 2011.

L. V. Rampl and P. Et-kenning, Employer brand trust and affect: linking brand personality to employer brand attractiveness, European Journal of Marketing, vol.48, issue.1/2, pp.218-236, 2014.
DOI : 10.1108/EJM-02-2012-0113

N. B. Ryder, The cohort as a concept in the study of social change, American Sociological Review, vol.30, pp.6843-861, 1965.

M. Sääksjärvi and S. Et-samiee, Relationships among brand identity, brand image and brand preference: differences between cyber and extension retail brands over time, Journal of Interactive Marketing, pp.25169-177, 2011.

S. Saint-onge, « La stratégie de rémunération totale, 2008.

S. Saint-onge, Gestion de la rémunération : théorie et pratique, 2014.

S. Saint-onge, M. Magnan, S. Raymond, and L. Et-thorne, « L'efficacité des régimes d'option d'achat d'actions : qu'en sait-on?, pp.220-251, 1996.

S. Saint-onge, M. Magnan, S. Raymond, and L. Et-thorne, Les options d'achat d'actions : qu'en pensent les dirigeants, Gestion, vol.24, pp.242-53, 1999.

S. Saint-onge, M. Magnan, L. Thorne, and S. Et-raymond, The effectiveness of stock options plans: a field investigation of senior executives, Journal of Management Inquiry, vol.10, pp.3250-266, 2001.

R. S. Schuler and S. E. Et-jackson, Linking competitive strategies with human resource management pratices, pp.207-219, 1987.

R. S. Schuler and S. E. Et-jackson, Strategic Human Resource Management, 1999.

A. Shleifer and R. W. Et-vishny, Management entrenchment, Journal of Financial Economics, vol.25, issue.1, pp.1-123, 1989.
DOI : 10.1016/0304-405X(89)90099-8

D. B. Turban and D. M. Et-cable, Firm reputation and applicant pool characteristics, Journal of Organizational Behavior, vol.32, issue.6, pp.6733-751, 2003.
DOI : 10.1002/job.215

D. Ulrich, « Intellectual capital: competence x commitment, Sloan Management Review, vol.39, pp.215-241, 1998.

P. Vaijayanthi, R. Roy, and J. Et-srivathsan, Employer branding as an antecedent to organisation commitment: an empirical study, International Journal of Global Business, vol.4, pp.291-106, 2011.

C. Viot and L. Et-benraïss-noailles, Empleadores, a sus marcas! La marca empleador: un yacimiento de valor inexplotado, Management international, vol.18, issue.3, pp.360-81, 2014.
DOI : 10.7202/1025090ar

S. Ward, Consumer Socialization, Journal of Consumer Research, vol.1, issue.2, pp.21-35, 1974.
DOI : 10.1086/208584

M. Weitzman, The Share Economy: Conquering Stagflation, ILR Review, vol.39, issue.2, 1984.
DOI : 10.1177/001979398603900210

P. M. Wright and G. C. Et-mcmahan, Theoretical Perspectives for Strategic Human Resource Management, Journal of Management, vol.35, issue.2, pp.2295-320, 1992.
DOI : 10.1177/014920639201800205

H. J. Yeo, C. Pochet, and A. Et-alcouffe, CEO Reciprocal Interlocks in French Corporations, Journal of Management and Governance, vol.7, pp.1-87, 2003.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00006093

E. J. Zajac and J. D. Westphal, Accounting for the Explanations of CEO Compensation: Substance and Symbolism, Administrative Science Quarterly, vol.40, issue.2, pp.2283-308, 1995.
DOI : 10.2307/2393639

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « Travailler pour une banque qui appartient à ses clients sociétaires : ça change quoi ? Analyse de l'identité de marque employeur des banques coopératives », @grh, Numéro Spécial Meilleurs papiers du 26 ème Congrès de l'AGRH, n°15, Classement CNRS/FNEGE : rang C), pp.59-77, 2015.

S. Capelli, C. Guillot-soulez, and W. Et-sabadie, Engagement RSE et attractivit?? organisationnelle??: la communication prot??ge-t-elle en cas de crise???, Revue de gestion des ressources humaines, vol.96, issue.2, pp.3-23, 2015.
DOI : 10.3917/grhu.096.0003

M. Floquet, L. Guery, C. Guillot-soulez, P. Laroche, and A. Et-stévenot, Les pratiques d'??pargne salariale et leurs d??terminants, Revue de gestion des ressources humaines, vol.92, issue.2, pp.3-20, 2014.
DOI : 10.3917/grhu.092.0003

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, On the heterogeneity of Generation Y job preferences, Employee Relations, pp.319-332, 2014.
DOI : 10.1108/ER-07-2013-0073

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00973533

S. Soulez and C. Et-guillot-soulez, Marketing de recrutement et segmentation generationnelle: regard critique a partir d'un sous-segment de la generation Y, Recherche et Applications en Marketing, vol.26, issue.1, pp.39-57, 2011.
DOI : 10.1177/076737011102600103

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01069545

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, L'analyse conjointe??: pr??sentation de la m??thode et potentiel d'application pour la recherche en GRH, Revue de gestion des ressources humaines, vol.80, issue.2, pp.33-44, 2011.
DOI : 10.3917/grhu.080.0033

C. Guillot-soulez and B. Et-sergot, « Qui m'aime me suive ! : la mobilité des salariés à l'épreuve des transferts d'établissements », Management & Avenir, n°33, pp.72-95, 2010.

C. Guillot-soulez, « Stock-options et implication organisationnelle dans un contexte boursier défavorable, pp.2-22, 2009.

C. Guillot-soulez and S. Et-landrieux-kartochian, Stages et effets de r??seaux, Revue de gestion des ressources humaines, vol.68, issue.2, pp.30-48, 2008.
DOI : 10.3917/grhu.068.0030

C. Guillot-soulez, « Une typologie des plans d'options sur actions des entreprises du CAC40 : de l'imbrication des logiques humaines, financières et institutionnelles, pp.3-200661, 2000.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « La communication de recrutement à l'épreuve des digital natives : un état de l'art », in T. Stenger, Digital natives : culture, génération et consommation, pp.309-334, 2015.

C. Guillot-soulez and S. Et-landrieux-kartochian, Coimbatore Krishnarao Prahalad : l'articulation global/local et les marchés émergents », in Mayrhofer U., Les grands auteurs en management international, La rémunération des dirigeants J. Allouche, Encyclopédie des Ressources Humaines, Vuibert, 3 ème édition, pp.239-2581217, 2012.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « Analyse comparée de la marque employeur des banques coopératives et non coopératives : étude exploratoire à partir des sites institutionnels de recrutement », Session spéciale « Une banque qui appartient à ses clients, qu'est-ce que ça change ?, p.31, 2015.

P. Gauthier and C. Et-guillot-soulez, « Entre logique qualification et logique compétence, comment reconnaître les compétences individuelles ?, p.24, 2013.

C. Guillot-soulez, « Introduction des actions gratuites en droit français et évolution des pratiques de rémunération en actions, 12 ème Colloque International de Gouvernance, 2013.

P. Laroche, M. Floquet, L. Guéry, C. Guillot-soulez, and A. Et-stévenot, « Les déterminants de l'épargne salariale (ES) : proposition d'une typologie des pratiques d'ES des entreprises françaises, p.23, 2012.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, L'analyse conjointe??: pr??sentation de la m??thode et potentiel d'application pour la recherche en GRH, Revue de gestion des ressources humaines, vol.80, issue.2, 2009.
DOI : 10.3917/grhu.080.0033

C. Guillot-soulez and B. Et-sergot, « Les déménagements d'entreprises : quelle place pour la GRH ?, 18 ème Colloque de l'AGRH, 2007.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « Vingt ans de recherches en marketing en France : un état des lieux, p.22, 2006.

C. Guillot-soulez, « Une typologie des plans d'options sur actions des entreprises du CAC40 : de l'imbrication des logiques humaines, financières et institutionnelles, 2006.

C. Guillot-soulez, « Les discours sur les stock-options : de l'information des actionnaires à la persuasion des parties prenantes, 2006.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « Les tendances de la recherche en marketing. Un panorama de la production scientifique sur deux décennies, 5th International Marketing Trends Congress, 2006.

C. Guillot-soulez, « Comment mesurer la performance des plans d'options sur actions (stock-options) ? Les liens inévitables entre le social et le financier, p.15, 2004.

J. Allouche, M. Charpentier, and C. Et-guillot-soulez, « GRH et performances, l'improbable lien ? Un panorama des études sur la mesure des interactions, p.15, 2004.

C. Guillot-soulez and S. Et-soulez, « La transversalité en Sciences de Gestion : Proposition de définition et application aux recherches sur le management des ressources humaines commerciales, 2004.

M. Thèse, Dimensions organisationnelles et fondements Ressources Humaines des Plans d'Options sur Actions ? Le cas des entreprises du CAC 40, p.2005, 2005.

C. Guillot, Les politiques de généralisation des stock-options à l'ensemble des salariés dans les grandes entreprises françaises : cas d'exceptions ou politiques de pionniers ? Les exemples de Vivendi et d'Alcatel, Mémoire pour le DEA de Gestion des Ressources Humaines et des Relations Sociales, 2001.

C. Guillot-soulez, « Les politiques de stock-options dans les entreprises du CAC40. Panorama historique et mesure de l'efficacité RH », Revue Rémunération globale, n°9, pp.29-38, 2006.

C. Guillot-soulez and S. Et-landrieux-kartochian, « Les jeunes et l'entreprise. La réconciliation par les stages », Revue Personnel, n°468, pp.56-59, 2006.

J. Allouche, M. Charpentier, and C. Et-guillot-soulez, « La GRH améliore-t-elle les résultats de l'entreprise », Gestion sociale, pp.1334-1338, 2004.

C. Guillot-soulez, Petit lexique de GRH, Collection En Poche, Lextenso Editions ? Gualino, 1 ère édition, 2015.