The impact of the synergy between quality management and marketing capabilities on product innovation: proposal of a conceptual framework - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue International Journal of Innovation and Applied Studies Année : 2016

The impact of the synergy between quality management and marketing capabilities on product innovation: proposal of a conceptual framework

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Résumé

In the context of innovation, research that has attempted to explore the synergy between quality management and marketing are few. The main objective of this paper is to theoretically contribute in the understanding of the synergistic exchange between the quality management (ISO 9001) and marketing capabilities to improve the performance of product innovation.
Dans le contexte de l’innovation, les recherches qui ont tenté d’explorer la synergie entre management de la qualité et marketing sont peu nombreuses. L’objectif principal de ce papier est de contribuer théoriquement à la compréhension de l’échange synergique entre le management de la qualité (ISO 9001) et les capacités marketing pour l’amélioration de la performance de l’innovation produit.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02042637 , version 1 (20-02-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02042637 , version 1

Citer

Younès El Manzani, Mohamed Larbi Sidmou, Jean-Jack Cegarra. The impact of the synergy between quality management and marketing capabilities on product innovation: proposal of a conceptual framework. International Journal of Innovation and Applied Studies, 2016, 16 (4), pp.787-798. ⟨hal-02042637⟩
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