Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Riding the Roller-Coaster of the Accreditation Process at Higher Education Institutions through Employees Engagement

Abstract : This paper describes the use of the Socio-Economic Approach to Management to improve the effectiveness of a hospital in Lebanon. The leadership team and IT department were involved. The details of the process are described. The outcomes included improved commuication and morale, reduced hidden costs and the amount of time patients spent in the waiting area.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [57 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-univ-lyon3.archives-ouvertes.fr/hal-01907980
Contributeur : Marc Bonnet <>
Soumis le : mercredi 19 décembre 2018 - 16:19:41
Dernière modification le : lundi 10 février 2020 - 12:17:18
Archivage à long terme le : : mercredi 20 mars 2019 - 14:05:45

Fichier

savayacoasteraccred.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-01907980, version 1

Citation

Rana Sawaya, Donabelle Tabchoury, Marc Bonnet. Riding the Roller-Coaster of the Accreditation Process at Higher Education Institutions through Employees Engagement. Theory and Practice of Socio-Economic Management, SEAM Institute, 2018, 3 (2), pp.36-52. ⟨hal-01907980⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

107

Téléchargements de fichiers

84