Reverse Magnet a start-up going international
Reverse Magnet, une start-up à l’international
Résumé
Established in 2013, the company Reverse Magnet is a start-up that designs and markets magnetic fixing systems, that make it possible to hang frames without using tools, making holes or leaving a trace. Its products are distributed in major DIY (Do-It-Yourself) and home decoration stores in France, Benelux countries, Spain and Portugal. In 2015, the company decides to strengthen its presence abroad and targets Germany and Scandinavian countries. Developed in close collaboration with Reverse Magnet, this case focuses on the international development of a start-up. Students are asked to analyse the internationalisation strategy, to elaborate an action plan for the German and Scandinavian markets, and to make recommendations for the company's future orientations.
Fondée en 2013, l’entreprise Reverse Magnet est une start-up qui conçoit et commercialise des systèmes magnétiques permettant de fixer des cadres sans outil, sans trou et sans trace. Ses produits sont distribués dans les grandes surfaces du bricolage et les magasins spécialisés de la décoration en France, dans les pays du Benelux, en Espagne et au Portugal. En 2015, l’entreprise décide de renforcer sa présence à l’international et cible l’Allemagne et les pays scandinaves. Réalisé en étroite collaboration avec Reverse Magnet, ce cas porte sur le développement international d’une start-up. Il est demandé aux apprenants d'analyser la démarche d’internationalisation, d’élaborer un plan d’action pour les marchés allemand et scandinaves et de formuler des recommandations concernant les orientations futures.