Esprit : an international clothing brand
Esprit : une marque internationale de vêtements
Résumé
This case-study concerns the international marketing policy of the Esprit group, one of the major actors in the European apparel industry. The brand, which has received several distinctions, sells its products in more than forty countries. In a highly competitive context (H&M, Mango, Zara, etc.), the company has to prepare a marketing policy for the European market in order to increase its sales over the coming years. The case-study provides detailed information about the Esprit group, its marketing policy and the apparel market. The student is asked to elaborate a marketing strategy and a marketing-mix for the European market. This case-study is the updated version of the case M1690 (GB) “ESPRIT: An international clothing brand”.
Cette étude de cas porte sur la politique de marketing international mise en place par le groupe Esprit, l'un des principaux acteurs sur le marché européen de l'habillement. La marque, qui a reçu plusieurs distinctions, commercialise ses produits dans plus d'une quarantaine de pays. Dans un contexte fortement concurrentiel (H&M, Mango, Zara, etc.), l’entreprise est amenée à élaborer une politique marketing pour le marché européen afin d’augmenter ses ventes dans les années à venir. Le cas contient des informations détaillées sur le groupe Esprit, sa politique marketing et le marché de l'habillement. Il est demandé à l'apprenant d'élaborer la politique marketing pour le marché européen. Cette étude de cas est la réactualisation du cas M1690 « ESPRIT : Une marque internationale de vêtements ».