Internationalisation strategies of MNCs in the wine industry. - Université Jean Moulin Lyon 3 Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2013

Internationalisation strategies of MNCs in the wine industry.

Résumé

The aim of this chapter is both: explain the determining factors of the internationalisation of companies in the wine industry and to outline the characteristics of multinational companies that are emerging in this sector. The first part of this chapter introduces the specificities of the production and marketing structures of the wine industry in the world. The second part analyses the determinants of the internationalisation of companies in this sector. Finally, the third part of this chapter throws light on the terms that characterise the international growth of the leaders of the wine industry.
Ce chapitre vise à expliquer à la fois les déterminants de l'internationalisation des entreprises de l'industrie du vin et à analyser les spécificités des firmes " dites multinationales " en voie de constitution dans ce secteur. Dans la première partie, les spécificités de la structure de production et de commercialisation du vin dans le monde sont rapidement présentées. Dans une seconde partie, les déterminants de l'internationalisation des entreprises du secteur sont analysés. Enfin, dans la troisième partie, les modalités de croissance à l'international des leaders de l'industrie du vin sont explicitées.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-00976893 , version 1 (10-04-2014)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00976893 , version 1

Citer

Catherine Pivot. Internationalisation strategies of MNCs in the wine industry.. Management of Multinational Companies : A French Perspective, Plagrave mac Millan, pp.43-71, 2013. ⟨hal-00976893⟩
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