Les antécédents expérientiels de la valeur perçue d'un canal de distribution : une approche exploratoire de l'attrait des enseignes de la grande distribution alimentaire

Abstract : The aim of this paper is to determine which of the characteristics of point of sale, what are the antecedent variables of the value of shopping behavior. The results of our exploratory study confirm Holbrook's typology; they highlight four dimensions of perceived value: the value of utility, hedonic value, social value and altruistic value.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

https://hal-univ-lyon3.archives-ouvertes.fr/hal-00690644
Contributor : Nawel Hammami-Habib <>
Submitted on : Tuesday, April 24, 2012 - 9:57:32 AM
Last modification on : Monday, December 2, 2019 - 12:23:49 PM
Long-term archiving on: Wednesday, July 25, 2012 - 2:30:29 AM

File

article_colloque_thil_final.pd...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-00690644, version 1

Collections

Citation

Nawel Hammami-Habib, Yves Negro. Les antécédents expérientiels de la valeur perçue d'un canal de distribution : une approche exploratoire de l'attrait des enseignes de la grande distribution alimentaire. 14 colloque Etienne Thil sur le commerce et la distribution, Sep 2011, Roubaix, France. pp.22. ⟨hal-00690644⟩

Share

Metrics

Record views

400

Files downloads

2096